Krisapp

Förbered dig för krisen innan den inträffar genom att digitalisera dina krisplaner och göra ditt team redo för samarbete. Softcrisis gör det enkelt att ladda upp och synkronisera dina planer och dokument till alla enheter. Du och ditt team kan även komma åt dem offline, utan internetuppkoppling. Appen har flera smarta funktioner för samarbete i realtid såsom chatt, loggbok, lägesbild och videomöten.

Byggd för tunnelseende vid kriser

Softcrisis är en tydlig och specialiserad krisapp som är utformad för att underlätta kommunikation, dokumentation och samordning under stressiga situationer. Med vårt verktyg kan du snabbt och effektivt hantera alla typer av oförutsedda händelser. Se till att hantera krisen innan den inträffar.

Läs mer om några av appens funktioner

Chat

Individer eller grupper Kommunicera enkelt med grupper eller enskilda användare genom vår chattfunktion, skriv textmeddelanden, dela bilder eller sänd din position. Du kan starta nya chattrum och bjuda in relevanta användare eller hela grupper allt för att enkelt kunna dela information mellan varandra. Snabbt och enkelt Dela snabbt och enkelt information med de som behöver den. Du kan skicka meddelanden, filer och länkar för att underlätta kommunikationen och dela viktig information i realtid.

Dokument

Med Softcrisis kan du enkelt ladda upp och hantera dina dokument och krisplaner. Du kan synkronisera dem till alla dina enheter för att ha tillgång till dem var du än befinner dig. Dessutom är dokumenten tillgängliga även offline, vilket innebär att du kan komma åt dem även om du inte har internetåtkomst.

Incidenthantering

Få tydlighet i flödet med tidsstämplad loggbok, lägesbilder och tilldelade uppgifter. Appens funktioner förenklar hantering av hela förloppet.

Kartfunktioner

Nyttja kartfunktioner för att skapa och rita ut områden och objekt. Du kan enkelt skapa kartor och markera specifika områden eller objekt som är relevanta för en pågående händelse. Position Genom att använda kartfunktionerna kan du få en överblick över var din personal befinner sig. Du kan markera deras positioner på kartan och ha en visuell representation av var de är placerade. Detta kan vara särskilt användbart för att koordinera och samordna insatser under en incident.

Tilldelningsbara uppgifter

Med Softcrisis kan du enkelt under en incident tilldela uppgifter till en eller fler användare. Genom att ange vilka personaer som är ansvarig för olika åtgärder och att de markeras som klara när det är färdiga ger en tydlighet och en bra översikt över vad som är gjort och vad som behöver åtgärdas. Genom att tilldela uppgifter till specifika personer kan du säkerställa att ansvarig person vet vad den behöver göra, fokus läggs på rätt ställe och du kan följa upp att alla uppgifter blir gjorda.

Videomöten

Starta videomöten direkt i appen och samla teamet. Snabb och effektiv kommunikation mellan teammedlemmar och krisledning, oavsett vart ni befinner er. Genom att använda videomöten kan ni snabbt samla alla relevanta parter och fatta beslut i realtid. Starta videomöten direkt i appen. Oavsett var ditt team befinner sig kan ni snabbt kommunicera och samarbeta i realtid. Dedikerade videorum. För varje incident skapas ett dedikerat videorum för inbjudna användare och grupper.

Vi erbjuder effektiv incidenthantering och krisplanering till företag och organisationer.

Vi är stolta över att möjliggöra en effektiv hantering av incidenter på ett smidigt och användarvänligt sätt, oavsett var man befinner sig.

1,000 +

Hanterade incidenter

En beprövad plattform för hantering av incidenter.

» 9 år

Vi är stolta över att ha hjälpt våra kunder hantera och förebygga kriser i över 9 år.

Genom Softcrisis har våra kunder kunnat snabbt och effektivt hantera olika typer av incidenter och kriser.

100% upptid

Redundans värdigt en krisapp

Redundans är viktigt för alla system, men för en krisapp är det än viktigare. Vår arkitektur bygger på flera geografiskt åtskilda Svenska datacenter.