Problem med E-post från Softcrisis
Introduktion
Om du har problem att ta emot e-post från oss kan det bero på ett antal olika saker. De flesta organisationer har idag olika former av spamskydd för att stoppa spammail, virus och andra skadliga eller störande e-postutskick.
Ibland händer det tyvärr att dessa skydd stoppar legitima mail eller utskick. Vi försöker kontinuerligt att anpassa vår tjänst så att e-post ska levereras i så stor utsträckning som möjligt.
Vad Softcrisis gör
För att garantera att e-post når ut till rätt mottagare vidtar vi ett antal åtgärder från vår sida. Bland annat försöker vi alltid att efterleva nuvarande best practices för utskick av e-post.
Våra servrar är också konfigurerade för att använda sig av tekniker som SPF
och DKIM
. Med hjälp av dessa tekniker kan vi visa att ett visst e-postutskick faktiskt sker från oss, och ingen annan.
Vad du kan göra
Du kan kontakta er IT-avdelning och fråga efter hur spamskyddet är uppsatt. Du kan referera till den här sidan, eller be era tekniker att kontakta någon hos oss så hjälper vi er med felsökning.
Ni kan också vitlista vår SMTP server som gör våra utskick smtp.profitbyte.com
Kontrollera också att ni vidimerar SPF
och DKIM
korrekt. Våra e-postmeddelanden är signerade med softcrisis.se och app som DKIM delimeter.
Notifikationer
Softcrisis skickar notifikationer till dig när: En incident som du är deltagare i startas eller...
Vad är Softcrisis?
# Appen innehåller ett antal olika funktioner. Vilka funktioner som just er organisation har tillgång...